Followers: Layan Terus . . .

My LB Adds

20.1.11

Bagaimana Nak Masukkan Iklan Innity Banyak-banyak ? | buat duit dengan innity




Salam hormat;
Fuh…pelancaran Taiko Adsense memang memenatkan.
Tambahan dengan adanya produk rahsia yang akan dilancarkan. (rujuk forum WC), bertambah
lagi penat saya ni.

Tapi apapun Alhamdulillah. Orang kata, penat ni penat yang berbaloi, insya Allah.

Ok, terus kepada topik utama. Kalau anda perasan, blog saya sekarang ni, sudah
meriah semula dengan iklan Innity.
Sebelum ini saya pernah buat satu post tentang buat duit dengan innity (boleh klik).

Kenapa Saya Mula Kembali Buat Duit Dengan Innity?

Dulu tu, selalu je keluar iklan warna hijau seperti di bawah :
buat duit dengan innity

Sebab tu, saya geram, saya keluarkan semua kod iklan Innity.
Tapi tu dulu. Masa tu, advertiser tak ramai.
Sekarang ni dah tak dah.
Advertiser berlambak dah.
Tengoklah antara advertiser yang ada sekarang ni;
buat duit dengan innity
——————–
penerangan
——————-
1 ) Advertiser
2) Tarikh Iklan Berjalan
3) Jenis bayaran, CPC = cost per click, CPM = Cost Per Thousand Impression
4) Bayaran untuk per "click" atau per "thousand impression"

Bila saya tengok advertiser dah macam tu, huhu, akal tamak saya pun mula mengeluarkan idea,
sedikit petikan "…bro, kaya lu nanti bro…".
Tapi dalam hati saya kata, takkan kaya nyer kalau trafik ciput macam aku ni.
hehe
Ok sekarang macam mana nak masukkan banyak iklan dalam blog korang?
1. Mesti guna kod yang berlainan
2. atau saiz yang berlainan

Guna kod yang berlainan.
saya huraikan bab ini ye.
Contohnye begini, cuba tengok 2 iklan di bawah ni. Kedua-duanya sama saiz, 120×600;
buat duit dengan innity

Apa yang saya lakukan ialah, dalam dashboard Innity,
saya create 2 zone yang berlainan. (namakan dua nama yang berbeza)
buat duit dengan innity

Satu saya namakan 120×600 satu lagi 120×600 II.
Kenapa tak copy paste je kod yang sama?
Saya dah cuba, dan yang keluar hanya satu je.

Simple je kan trick dia kan?
Memang simple, tapi saya yang kebuntuan ni ambil masa berhari-hari gak
figure out benda ni.
Jadi anda beruntunglah, just gunakan je informasi ni.

Ok, satu lagi, bukan semua saiz iklan, ada iklan.
huhu, sekali putar punya cakap da….

Macam ni, maksud saya ialah, innity kan ada banyak jenis format iklan, ada 120×600, ada 780×90 dan seterusnya.

Advertiser akan sediakan banner dan ini apa yang saya dapat simpulkan daripada pemerhatian saya.
Dekat innity ni hanya ada 3 SAIZ UTAMA sahaja, maksudnya, kalau anda letak kod saiz ini, banyak potensi untuk
keluar iklan berbeza.

Paling penting ialah, ada avertiser. Anda tentu tak nak tengok iklan hijau innity tu menyemakkan blog anda bukan?
Ok, nak tahu apa saiz-saiznya?
Saiz-saiz tersebut ialah :
1. 120×600
2. 728×90
4. 300×250
5. 468×60 (jarang juga sebenarnya)
dan satu lagi format iklan ialah Text Ads.

Oklah, dah banyak info yang saya berikan anda dalam post ni. Tak guna banyak-banyak info sangat, nanti
buntu bila nak 'take action' nanti.

Owh ya sudah tentu anda tahukan, yang tak semua orang berpeluang buat duit dengan innity ni. Jadi bagi yang berpeluang dapat buat duit dengan innity, gunakanlah peluang ini sebaiknya untuk menambahkan pendapatan.
Satu lagi, syarat nak apply untuk innity ini sekarang makin ketat. Bertambah susahlah orang nak buat duit dengan innity. Haih……..

Anyway, saya tak sure, samada teknik yang saya tulis dalam post ini boleh diguna pakai untuk Nuffnang atau tidak, tapi anda boleh cubalah.

Satu lagi, tahu tak bagaimana nak dapatkan jumlah impression yang tinggi?
Senang sahaja, letak iklan di tempat yang paling tinggi dalam blog kita.
Kalau boleh, buka-buka je web kita, first sekali yang nampak ialah iklan.
Teknik ini saya petik daripada Taiko Adsense.
Kalau anda nak banyak lagi teknik optimize kan iklan, (tak semestinya Adsense) anda kena dapatkan www.taikoadsense.com
serius, anda takkan menyesal punya.

TRIVIA
Perasankah anda, pada bahagian yang saya terangkan tentang saiz-saiz iklan innity di atas, saya tidak menyenaraikan angka "3" ?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...