Followers: Layan Terus . . .

My LB Adds

18.5.11

Gaji Ryan SeaCrest US171 juta



Gaji Ryan SeaCrest RM171 juta

Fuh banyak tu. mcm2 boleh buat.. Setahun nak cari duit cam tu pun payah

Cucumber Juice



Thanks to juicingbook.com. got it from friend

Cucumber Juice -General facts

  • Cucumber is VERY Alkaline.
  • Cucumber Juice is EXTREMELY good for your Hair, Skin and Nails. It Really is True.
  • Cucumber Juice is High In Potassium. Cucumber Juice can Lower Your Blood Pressure.
  • Cucumber is a wonderful source for Silica. Silica is important for healthy connective tissue, ligaments, cartilage, muscles, tendons, and bone.
  • Cucumber Juice has Molybdenem, Vitamin A, Vitamin C, Manganese, Tryotophan, Magnesium, and Chlorophyll.
  • Cucumbers are a GREAT way to Cool Down Your Body.
  • Cucumber is Anti-Cancer in that it is VERY high in Alkaline Minerals and Cancer cannot Live in an Alkaline Body.
  • Cucumber Juices is also used to heal and cure issues with Acne, Water Retention, Arthritis, Kidneys, Eczema, Psoriasis, Weight Loss and Hair Loss.
  • Cucumber Juice is a useful Anti-Flam agent. Drinking Cucumber Juice can get Your Bodies Inflammation Down.
  • Cucumber Juice is a Diuretic and therefore has wonderful Cleansing Powers.

In Conclusion, Juicing Cucumbers is a quick way to lead a pain free live, to Prevent and Reverse Cancer – High Blood Pressure and other Dis-Ease.
Benefits of Cucumber Juice

Although most people are familiar with cucumbers since they typically appear on salads, few are aware that cucumber juice proves to be highly beneficial for a wide variety of health related issues. Eating cucumbers may
decrease the appearance of blemishes such as pimples and blackheads, making it an effective and an often-referred remedy for acne. However, it is essential to understand the full potential of the cucumber by examining the benefits of drinking cucumber juice to combat everything from high blood pressure and constipation to cancer.

Along with healthier skin, cucumbers contain a lot of water making it ideal for a variety of common issues. For those wishing to decrease their blood pressure, drinking this fruit in the form of juice, may provide a noticeable amount of relief as the blood pressure slowly declines. Furthermore, anyone dealing with the pains of constipation will also benefit from this fruit due to its high levels of alkaline and increased amounts of water. In terms of dieting and diabetes, cucumbers are ideal for an afternoon snack to rebuke hunger for those wishing to lose weight.


Another great factor with this fruit includes its high percentage of sulfur and silicone. For this reason, cucumber juice may aid those wishing to increase the growth of hair. The high amounts of sulfur and silicone also make cucumbers particularly good for growing healthier nails. Furthermore, cucumbers contain Silica, which is ideal for healthier ligaments, tendons, and muscles, making it perfect for people seeking relief of rheumatoid problems such as arthritis. Now for what may be the most important of all, cucumbers are extremely high in alkaline levels making it difficult for cancer to live in a high alkaline environment; therefore, cucumbers may prove beneficial in avoiding cancer of all types.

This fruit’s benefits range from beauty remedies such as removing bags, restoring hair, and promoting healthy development of skin and nails to serious concerns such as potentially decreasing the risk of cancer development. Regardless of if you need a natural laxative, acne remedy.

There are a variety of ways to prepare cucumber juice, including simply running a freshly washed cucumber through a juicer. However, you may also combine this great, refreshing fruit drink with other juices such as carrot juice. Try adding sugar and honey to your cucumber beverage to sweeten it to taste. Many people prefer to add ginger to the drink mix for a spark of flavor. Regardless of which cucumber juice mix you use, drinking and eating these healthy cucumbers will definitely help you maintain a healthy lifestyle, proving to be highly beneficial for all.

12.5.11

5 universiti terbaik dunia 2011: Malaysia dimana?



Untuk kita fikir2kan dan renung2kan sebuah info bersama.

QS World University Rankings 2010:

207. Universiti Malaya (sebelumnya – 180)
263. Universiti Kebangsaan Malaysia (sebelumnya – 291)
309. Universiti Sains Malaysia (sebelumnya – 314)
319. Universiti Putra Malaysia (sebelumnya – 345)
365 Universiti Teknologi Malaysia (sebelumnya – 320)

5 universiti terbaik dunia 2011:
  1. Harvard Univeristy-(United States)
  2. California Institute of Technology-(United States)
  3. Massachusetts Institute of Technology-(United States)
  4. Stanford University-(United States)
  5. Princeton University-(University States)

Barang luput tarikh dijual



Semalam dipaparkan di TV tentang sindiket membungkus, menjual semula barangan dengan tarikh yang telah luput. Stiker tarikh luput ditanggalkan. Milo yang expired dibancuh dan dijadikan aiskrim. Minuman berzat di jual di tepi2 jalan. Pastinya ramai yang tertipu dgn tidak melihat tarikh pada setiap barangan dan tidak memikirkan dari mana sumber penghasilan serta cara pembuatan baranga yang dijual.

Namun, beginilah budaya hidup dewasa ini yang cuba menjadikan apa jua barangan kepada nilai duit untuk terus hidup. Sama ada ia bersih, baik, betul atau tidak, bukan lagi menjadi agend apencarian rezeki. Pendek kata itu 'u' punya hal. Cuma itu la. Terfikir juga bagaimana jika kitalah pengguna tersebut yang telah makan benda2 sebegini. Jijik pun ada, marah pun ada dan sebagainya. Errrmmm . . macam2

Cerita-cerita : harga minyak petrol RON 95 yang bakal naik




 Ada wujud khabar angin yang kuat mengenai harga minyak petrol RON 95 yang bakal naik tidak lama lagi. Baru sahaja minggu lepas, harga minyak RON 97 telah dinaikkan sebanyak 20 sen menjadikan harga RON 97 kini adalah RM 2.90.

Betul @ tidak tunggu je la. Sebelum ni pun ada juga iklan2 kat radio menyebut pasal minyak extra. Dalam hati saya . . mcm nak naik harga je minyak ni dengan penjenamaan semula. Rupa2nya dah ada desas desus kenaikkannya. 

Memang lojik kerajaan semakin tenat dalam menangani hal ini, tapi saya percaya dengan kebijaksanaan dan kepentingan rakyat, sesuatu yang lebih baik dan bijak boleh dilaksanakan

Cerita-cerita Gaji Kakitangan Awam 2011 Akan Naik




Beberapa khabar berita tentang kakitangan awam bakal menerima kenaikan gaji tahun ini.Sudah pasti ramai kakitangan awam yang tersenyum-simpul mendengar tentang ura-ura kenaikan gaji pada tahun ini.

Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) memohon kerajaan melakukan pelarasan gaji tahun ini, berikutan kenaikan harga barangan yang semakin membebankan penjawat awam.

Cuepacs juga mencadangkan elaun tetap perumahan untuk penjawat awam yang bergred 40 dan ke bawah dinaikkan kepada RM350 sebulan berbanding RM180 sekarang. Baca di laman web utk cerita2 lebih mendalam.

Betul @ tidak, dapat @ tidak, sama2lah kita tunggu dan lihat

10.5.11

CUTI-CUTI MALAYSIA LAGI



Hanya menunggu untuk ke KL dan jalan2 sekitar semenanjung . Yahoo

6.5.11

CUTI-CUTI MALAYSIA LAGI



Wah seronok rasanya dapat bawa keluarga ukt jalan2 sekali lagi ke KL, Genting dan Melaka. Malah ke mana2 sajalah nanti. Tgk la camne. Yahoo!!

Kenapa anda merosakkan OTAK anda? Sila Baca . .



Nampak remeh tapi lojik juga. Apa2pun baca je la untuk kebaikan bersama

1. Tidak mengambil sarapan pagi - Apabila seseorang tidak mengambil sarapan pagi, paras gula dalam darah akan menjadi rendah. Ini akan mengakibatkan kekurangan bekalan nutrisi pada otak dan menjadikannya kurang aktif.

2. Terlebih makan - Ia akan membebankan pembuluh darah otak dan mengurangkan kuasa mental otak.

3. Perokok - Asap rokok akan mengakibatkan sel-sel otak terjejas atau terbakar dan boleh mengakibatkan penyakit 'Alzheimer'.

4. Penggunaan gula yang berlebihan - Pengambilan gula secara berlebihan akan mengganggu penyerapan protein dan nutrisi. Selain daripada itu, ia akan mengganggu perkembangan otak yang sihat.

5. Pencemaran udara - Otak adalah pengguna oksigen terbesar dalam badan manusia. Pencemaran udara boleh menyebabkan pengurangan bekalan oksigen ke otak dan keaktifan otak.

6.Terlebih tidur - Tidur adalah bagus untuk merehatkan otak tetapi masa tidur yang panjang boleh mengakibatkan sel-sel otak kita mati.

7. Menutup muka ketika tidur - Tidur sambil menutup muka akan mengakibatkan otak menerima lebih banyak karbon dioksida berbanding oksigen dan ini akan membawa kerosakan kepada otak.

8. Membiarkan otak bekerja semasa kita berada di dalam keadaan kurang sihat - Bekerja semasa anda kurang sihat boleh mengurangkan keberkesanan otak dan juga membawa kerosakan kepada sel-sel otak.

9. Kurang berimiginasi - Berfikir adalah satu cara terbaik untuk melatih otak kita. Kurangnya berimiginasi boleh menyebabkan tahap kecerdasan/keaktifan otak menurun.

10. Jarang berfikir - Jarang berfikir akan menyebabkan otak kita kurang aktif. Oleh itu, perbincangan yang membina boleh menambah keberkesanan kecerdasan otak kita.

4.5.11

VOTE kat column POLL penulis



Sejak dari awal poll ini dipaparkan di laman ini. Tujuannya adalah untuk melihat keperluan rakan2 yang melayari ini dan juga apa yang perlu dikongsikan. Justeru, rakan2 yang melayari blog ini . . sila2 lah vote ok
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...