Followers: Layan Terus . . .

My LB Adds

20.6.16

Mula MENDALAMI keinginan untuk MENJELAJAH SABAH



Pos2 di alam maya mula memberi inspirasi kepada saya untuk lebih serius merancang program Jelajah Solo Sabah.

Saya mula mencatat hari2 dan laluan perjalanan. Saya mula pos2 keindahan tersebut d Facebook.  Sambil2 itu, saya layan FB n blog otai2 yang sedang atau telah menjelajah ke luar negara. Saya mula berbual2 berkenaan perjalanan saya ke Sabah. Saya mula membeli pelbagai peralatan yang sesuai untuk dibawa ke Sabah. Kelihatan menjadi realiti. 

Saya mula memohon cuti. Merancang hari2 dan perjalanan saya dari 1 lokasi ke lokasi berikutnya.
Misi menjadi nyata. Misi menjelajah secara solo di Sabah sudah mula d pos d FB. Takan2 sudah mula tahu. Chat dan sekali2 bertanya tentang jelajah ini.

Sekali sekala timbul kerisauan. Biar betul saya nak menjelajah ni. Mampu ke tidak? Macam2 persoalan timbul. Tapi bila dilihat perjalanan mingguan saya sekitar 5jam memandu.. pasti dapat. Jadi tiada kerisauan dari ketahanan.  Tiada kerisauan dari aspek GPS sebab HP dapat melakukannya.  Ambil foto.. no problem sebab HP dapat settle semua itu.

Saya beli charger HP utk di pasang pada motor. Bought n installed. 
No problem pasal..
  • box.. dah beli 3. Boleh pakai untuk simpan barang2 dan stok minyak 
  • charging HP.
  • hujan
  • minyak. sebab akan beli gelen kecil dan akan pakai box untuk letak minyak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...